PYP NEDİR ?
ULUSLARARASI BAKALORYA ORGANİZASYONU (IBO)
1968 yılında kurulan Uluslararası Bakalorya (IB), uluslararası eğitime değer verir ve bireylerin yaşamak, öğrenmek, çalışmak için ihtiyaç duyduğu zihinsel, kişisel, duygusal ve sosyal becerilerinin gelişimlerini destekleyerek sürekli globalleşen dünya için geleceğin bireylerinin yetiştirilmesini amaçlar.
ULUSLARARASI BAKALORYA MİSYONU
Kültürler arası anlayış ve saygı yoluyla daha iyi ve daha huzurlu bir dünya yaratmak isteyen, sorgulayan, bilgili ve duyarlı gençler yetiştirmeyi amaçlar.
Bu amaçla organizasyon, uluslararası geçerliliği olan üstün eğitim programları ve titiz ölçme-değerlendirme programları geliştirmek için okullar, hükümetler ve uluslararası kuruluşlarla işbirliği yapar.
Bu programlar, dünyanın her köşesinden öğrencileri, kendinden farklı olanların görüşlerinin de doğru olabileceğini anlayan, aktif, sevecen ve yaşam boyu öğrenen kişiler olmaya teşvik eder.
IB ÖĞRENEN PROFİLİ
Tüm IB programlarının amacı, ortak insanlık vasıflarının ve gezegeni koruma görevinin farkında olan, daha iyi ve daha huzurlu bir dünya oluşturmak için çabalayan uluslararası bilince sahip insanlar yetiştirmektir. Bunu sağlamak için IB öğrenenlerinin şu vasıflara sahip olması desteklenir.
ARAŞTIRAN-SORGULAYAN: Araştırma ve sorgulama için gerekli becerileri geliştirerek merakımızı besleriz. Tek başına ve diğerleriyle birlikte nasıl öğreneceğimizi biliriz. Şevkle öğrenir ve öğrenme sevgimizi yaşam boyu sürdürürüz.
BİLGİLİ: Bilgiyi, farklı disiplinler arasında araştırarak kavramsal anlayış geliştirir ve kullanırız. Yerel ve küresel önemi olan sorunlar ve fikirlerle ilgileniriz.
DÜŞÜNEN: Karmaşık problemleri çözümlemek ve bunlarla ilgili güvenilir eylemlerde bulunmak için eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanırız. Gerekçeli, etik kararlar almada inisiyatif kullanırız.
İLETİŞİM KURAN: Kendimizi birden fazla dilde ve pek çok şekilde güvenle ve yaratıcı şekilde ifade ederiz. Diğer bireylerin ve grupların bakış açılarını dikkatle dinleyerek etkili şekilde iş birliği yaparız.
İLKELİ: Doğruluk ve dürüstlükle, güçlü bir hakkaniyet ve adalet anlayışıyla, tüm insanların haysiyetine ve haklarına saygı duyarak hareket ederiz. Eylemlerimizin ve sonuçlarının sorumluluğunu alırız.
AÇIK GÖRÜŞLÜ: Diğerlerinin değerleri ve geleneklerinin yanı sıra kendi kültürlerimiz ve bireysel geçmişlerimize de değer veririz. Farklı bakış açıları arar, değerlendirir ve bu deneyimlerimizle olgunlaşırız.
DUYARLI: Empati kurar, şefkat ve saygı gösteririz. Hizmet etme yükümlülüğüne inanır, diğerlerinin hayatında ve kendi çevremizdeki dünyada olumlu bir fark yaratmak için hareket ederiz.
RİSKİ GÖZE ALAN: Belirsizliğe ihtiyat ve kararlılıkla yaklaşırız; yeni fikirler ve yenilikçi izlemler araştırmak için bağımsız ve ortaklaşa çalışırız. Zorluklar ve değişim karşısında becerikli ve dayanıklıyız.
DENGELİ: Kendimizin ve başkalarının esenliğini sağlamak için yaşamımızın farklı yönleri (entelektüel, fiziksel ve duygusal) arasında denge kurmanın önemini biliriz. Diğer insanlarla ve yaşadığımız dünyayla olan dayanışmamızın farkındayız.
DÖNÜŞÜMLÜ DÜŞÜNEN: Dünyayı, kendi fikir ve deneyimlerimizi derinlemesine düşünürüz. Öğrenme ve kişisel gelişimimizi desteklemek amacıyla güçlü ve güçsüz yanlarımızı anlamak için çaba sarf ederiz.
İLK YILLAR PROGRAMI
İlk Yıllar Programı (PYP), öğrencileri meraklı olmaya, sorgulamaya, soru sormaya, çevrelerini fiziksel, sosyal ve zihinsel olarak keşfetmeye ve böylece çevreleriyle etkileşim içinde olmaya teşvik eder. Tüm bu yollarla çocuklara etkin biçimde araştıran-sorgulayan ve yaşam boyu öğrenen bireyler olmaları için önemli ölçüde destek veren bir çerçeve sağlar.
Nesibe AYDIN Eğitim Kurumları 1 Eylül 2015 tarihi itibari ile İlk Yıllar Programı’nı (PYP) Ankara’da Gölbaşı, Ümitköy ve Çankaya İlkokullarında çoklu kampüs, 1 Eylül 2019 tarihi itibari ile de Konya ilkokulunda aday okul statüsü ile uygulanmaya başlamıştır. Ankara’daki okullarımız 2 Nisan 2020 itibari ile IB tarafından Dünya Okulu olarak yetkilendirilerek programı yetkili statüde uygulamaya başlamıştır.
Okullarımızda Milli Eğitim Programı, İlk Yıllar Programı kapsamında eksiksiz olarak uygulanmaktadır. Program kapsamında oluşturulan üniteler aracılığıyla anaokulu ve ilkokulda program sorgulama bağlamı içinde ele alınır. Program, çocuğun yalnızca sınıf içinde değil, dış dünyada da değişik ortamlarda öğrenmeye devam ettiği düşüncesinden yola çıkarak, bireyin bütünsel gelişimi üzerine odaklanmıştır. Çocuğun akademik, sosyal, kültürel ve duygusal ihtiyaçları bir arada ele alınarak sürekli gelişim ilkesi ile öğrenmeye odaklanılır.
IB PYP tanımlanan Öğrenen Profili özellikleri aracılığı ile uluslararası bilinci geliştirmeyi ve sergilemeyi hedeflerken, öğrenenlerin farklı disiplinlerüstü temalar aracılığı ile yerel ve küresel konular hakkında derin bir bilgi birikimine sahip olmasını amaçlar. Öğrenmenin sorgulama temelli yaklaşımla gerçekleşmesi gerektiğine vurgu yapan program bu süreçte öğrenenlerin öğrenme yaklaşımları yoluyla farklı beceriler geliştirmesine de değer verir. Tüm bu yolla öğrenmenin öznesi olan öğrenen kendi öğrenmeleri, yakın çevresi veya tüm dünya için yaşanan sorunlar üzerine odaklanarak sorumlu eylemler gerçekleştirir.
DİSİPLİNLERÜSTÜ TEMALAR
Milli Eğitim Bakanlığı müfredatı İlk Yıllar Programı’nın altı temel teması altında işlenir. Bütün bu tema başlıkları altında sorgulama üniteleri hazırlanır ve öğrencilerin birer dünya vatandaşı olabilmeleri gerekli alanlar hakkında bilgi sahibi olabilmeleri için çalışılır. Öğrenciler, her biri belirli bir disiplinlerüstü temaya ilişkin ana fikri ele alan, sorgulama üniteleri bağlamında küresel önem taşıyan bu konuları araştırır, sorgular ve öğrenirler.
0 Yorumlar